piątek, 4 maja 2018

5 najlepszych książek w 2017 roku

Najlepsze książki/worldbysabina/


   Tak, wiem. Wiem, że mamy już 2018. Wiem, że mamy już maj. No ale co ja poradzę, że początkowo zapomniałam o tym poście, a potem wiecznie nie było odpowiedniego momentu (no bo recenzja jest do wstawienia albo wiatr wieje nie w  stronę, co trzeba 😎). W końcu jest. Moje zestawienie 5 najlepszych książek, jakie przeczytałam w 2017 roku. Jesteście ciekawi? No to zapraszam!




Wyzwolona - Kristin Cast i P.C. Cast


Recenzja Wyzwolona Kristin Cast i P.C. Cast Worldbysabina Wampiry Dom Nocy
Muszę przyznać, że nie spodziewałam się, że książka z serii Dom Nocy będzie moją pierwszą najlepszą przeczytaną w 2017 roku. Panie Cast postarały się i zakończyły całą historię (która wlekła się o kilka tomów za długo) ze smakiem i z przytupem. Fakt, podejrzewałam, że końcówka będzie mniej więcej tak wyglądać, mimo to książka podbiła moje serce.
O czym jest seria Dom nocy? Zdecydowanie jest to historia dla tych, co lubią lekkie fantasy. Myślę, że spokojnie mogę powiedzieć o niej młodzieżowa (choć wiem, że ma fanów nie tylko wśród młodzieży). Mamy nastolatkę, która za sprawą Naznaczenia przechodzi Przemianę w wampira. Z racji tego musi opuścić swój rodzinny dom i udać się do szkoły z internatem gdzie pod okiem dorosłych wampirów wraz z innymi adeptami będzie przygotowywana do swojego nowego życia. Jednak jak to w tego typu książkach bywa, nie ma sielanki, bo Ciemność czyha na każdym rogu, a nasza główna bohaterka musi stawić mu czoło.
Jeśli chcecie poznać moją opinię o zakończeniu tej serii, to koniecznie przeczytajcie recenzję o Wyzwolonej.


Człowiek o 24 twarzach - Daniel Keyes


Recenzja Człowiek o 24 twarzach worldbysabina

Ta książka nie mogła dostać mniej niż 10 gwiazdek. Dla niej zarwałam noc, bo musiałam dowiedzieć się co dalej. Historia Billiego poruszyła mnie i jeszcze długo po skończonej lekturze myślałam o Billym Milliganie.
Kim był Billy? Wbrew pozorom to nie takie łatwe pytanie. Billy był Davidem, Dannym, Ragenem, Adalaną i wieloma innymi osobami. Był nimi, ponieważ chorował na rozszczepienie osobowości. Tych, które zostały zdiagnozowane, było 24. Jednak nawet sam Billy nie jest pewny czy nie było ich więcej.
Ta historia wydarzyła się naprawdę. To nie są fantazje pisarza. To życie Billy’ego. Życie, o którym możemy przeczytać w książce Człowiek o 24 twarzach.




Nić Ariadny - Lidia Tasarz


Recenzja Nić Ariadny Lidia Tasarz kryminał worldbysabina


Nić Ariadny jest kryminałem, który pochłonęłam błyskawicznie. Opowiada historię Moniki, która budzi się w szpitalu i nic nie pamięta. Nie wie ile ma lat, nie wie skąd pochodzi, gdzie mieszka i czy ma rodzinę. Lekarze mówią jej, że wskutek wypadku uległa amnezji. Tylko czy aby na pewno był to wypadek? Monika czuje, że wszystko, czego się dowiaduje o sobie, jest kłamstwem. Czuje, że to nie jej życie. Czuje, że coś tu nie pasuje. Tylko co? To, czego się dowie, przekracza granice jej domyśleń.

Z korespondencji z autorką wiem, że niebawem ujrzymy kolejną część przygód głównej bohaterki. Muszę przyznać, że czekam na nią niecierpliwie. Jednak zanim nastąpi premiera kolejnego tomu łapcie recenzje pierwszej części. 





Zdarzyło się nad jeziorem Mystic - Kristin Hannah


Recenzja Zdarzyło się nad jeziorem Mystic worldbysabina Kristin Hannah




Kristin Hannah podbiła moje serce już wcześniej. Potrafi pisać historię tak niezwykłe, przepełnione emocjami, a szczególnie miłością.
W Zdarzyło się nad jeziorem Mystic poznajemy Annie. Annie właśnie dowiedziała się, że jej małżeństwo prysło jak bańka mydlana. To, czemu poświęciła całe swoje życie staje się tylko wspomnieniem. Osoba, którą darzyła uczuciem staje się obca.
Zagubiona w świecie, który ją otoczył, postanawia wrócić do Mystic. Do swojej bezpiecznej przystani gdzie ma nadzieję odnaleźć spokój, a odnajdzie wiele więcej.





Rzeczy, które czynimy z miłości - Kristin Hannah

Recenzja Rzeczy, które czynimy z miłości Kristin Hannah macierzyństwo worldbysabina
  


Na liście 5 najlepszych książek kolejna pozycja autorstwa Kristin Hannah. Co prawda recenzji nie ma na blogu, ale Rzeczy, które czynimy z miłości są warte uwagi. 
 Historia o miłości i jej braku. O macierzyństwie - tym utraconym, tym niechcianym i o tym zdobytym, a wszystko owiane zapachem włoskiej kuchni.











 Tak prezentuje się lista moich 5 najlepszych książek, jakie przeczytałam w 2017 roku. Jeśli miałabym wybierać numer jeden... Byłby to Człowiek o 24 twarzach. 

 A jaka była wasza najlepsza książka w 2017 roku?

4 komentarze:

  1. Niestety ale żadnej z tych książek nie znam i pewnie się na nie nie skuszę ale ciesze się, że tobie się podobały.
    Pozdrawiam :)
    https://okularnicaczyta.blogspot.com/2018/05/dzis-sa-jutro-ich-nie-ma-recenzja.html

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja się skuszę,choć tematyka utraty pamięci jakoś mnie nie kręci,ale tylko słup nie zmienia poglądów...zajrzę do każdejze swej strony polecam obojętnie którą byle Carlos Ruiz Zafon...cudowna atmosfera ksiązek i starej Barcelony :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam żadnej z opisanych przez Ciebie książek. Może kiedyś po którąś sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie w tamtym roku najlepsze były "Gałęziste", "Talizmany", "Terror. Radykalni", "Deoga do piekła" i "Naznaczeni". W tym na razie chyba "Tajemnica diabelskiego kręgu" i "Dwór cierni i róż" o i "Szamanka od umarlaków"! Coś czuję, że pod koniec roku ciężko będzie mi wybrać najlepszą :D

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń